Blog

Συμβουλές Digital MarketingΓυρίσατεεε; Top 10 Digital Marketing Trends για το 2021
digital marketing trends 2021

Γυρίσατεεε; Top 10 Digital Marketing Trends για το 2021

Το καλοκαίρι τελείωσε και είμαστε πάλι αντιμέτωποι με τις ίδιες προκλήσεις… Πέρυσι, ο ψηφιακός μετασχηματισμός έγινε πραγματικότητα για τις περισσότερες επιχειρήσεις, καθώς η παγκόσμια πανδημία επιτάχυνε τον ρυθμό εξέλιξης δραματικά!

Οι μελλοντικές τάσεις που κάποτε χρησιμοποιούσατε για τη digital marketing στρατηγική σας τώρα είναι μάλλον ξεπερασμένες, ενώ έχουν εμφανιστεί εντελώς νέα εργαλεία που προσελκύουν την προσοχή όλων των marketers.

Οι ανάγκες και οι συμπεριφορές των καταναλωτών έχουν αλλάξει δραματικά.

Σε αυτό το άρθρο, θα ρίξουμε μια ματιά σε νέες τάσεις, ώστε να σας δώσουμε “μια χείρα βοηθείας” στον προϋπολογισμό των επόμενων τριμήνων για να παραμείνετε μπροστά από τον ανταγωνισμό σας!

1. Οι ψηφιακές αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών ήρθαν για να μείνουν

Η πανδημία έδωσε ώθηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο αναλογη με την εξέλιξη 10 ολόκληρων έτων, μέσα σε λίγους μόνο μήνες.

Στην πραγματικότητα, το 60% των εταιρειών σε όλους τους τομείς ήρθαν αντιμέτωποι με νέες αγοραστικές συμπεριφορές τον τελευταίο χρόνο.

Η πιο πρόσφατη έκθεση της IBM Institute for Business Value διαπιστώνει ότι η μετάβαση σε πιο ανθεκτικές υποδομές αποτελεί προτεραιότητα για το 52% των brands λιανικής, παράλληλα με την ανάπτυξη ανέπαφων πληρωμών για κινητά (47%) και τη δημιουργία πιο ισχυρών πλατφορμών ψηφιακής πώλησης (45%).

Δεν έχει νόημα να περιμένουμε την επιστροφή στο «φυσιολογικό» αφού το εμβόλιο και το άνοιγμα από τα lockdowns ήδη οδηγούν σε νέες διαδικτυακές ευκαιρίες. Τα σχέδια που είχατε θέσει σε εφαρμογή (ή είχατε θέσει σε προτεραιότητα) πριν από την πανδημία πρέπει να επανεκτιμηθούν και να ιεραρχηθούν.

Βάλτε τα όλα στο τραπέζι – χρονοδιαγράμματα, προϋπολογισμό, προτεραιότητες. Ορισμένες πρωτοβουλίες μπορεί να χρειαστεί να επιταχυνθούν και άλλες να καταργηθούν εντελώς! Παραμείνετε ευέλικτοι!

Προγραμματίστε τώρα για το πού θέλετε να είστε πέντε χρόνια μετά τον COVID -σίγουρα όχι εκεί που νομίζατε ότι θα ήταν η επιχείρηση σας προ πανδημίας.

2. Δώστε βάση στα real time στατιστικά που παίρνετε από τους καταναλωτές

Οι καταναλωτές λένε ρητά στα brands για τα θέλω, τις ανάγκες και τις προθέσεις τους μέσα από τα ερωτήματα αναζήτησης και με την συμπεριφορά τους μέσα στις ιστοσελίδες και eshops.

Εάν η επιχείρηση σας δεν έχει τα σωστά εργαλεία για να αναλύει και στη συνέχεια να ενεργοποιεί αυτές τις πληροφορίες με εξατομικεύσεις σε πραγματικό χρόνο, χάνετε μια τεράστια ευκαιρία σύνδεσης με το κοινό σας. Βάλτε τα άτομα, τις διαδικασίες και την πλατφόρμα στη θέση τους για να λειτουργήσουν αυτά τα πολύτιμα δεδομένα των πελατών σας.

3. Βελτίωση της ταχύτητας και της ποιότητας του περιεχομένου που παράγετε

Τα περισσότερα δεν είναι πάντα καλύτερα, ειδικά όταν πρόκειται για περιεχόμενο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο κάθε content marketing στρατηγική, πρέπει να συνυπολογίζει τόσο την ταχύτητα όσο και την ποιότητα.

Εάν δημιουργείτε με κόπο και προσοχή το περιεχόμενό σας, αλλά δημοσιεύετε μόνο μία φορά το μήνα, χάνετε τόσες πολλές ευκαιρίες για υψηλότερη κατάταξη σε κανάλια αναζήτησης, social media κ.α σε σύγκριση με τους πιο δραστήριους ανταγωνιστές σας.

Ακόμα κι έτσι, το ποιοτικό περιεχόμενο είναι πιο σημαντικό από το “πολύ” περιεχόμενο. Δεν έχει νόημα να δημιουργηθεί μεγάλος όγκος περιεχομένου χαμηλής ποιότητας.

4. Οι πελάτες δίνουν μεγάλη σημασία στην όλη εμπειρία με το brand

Στην πρόσφατη έρευνα του State of the Connected Customer, η Salesforce διαπίστωσε ότι το 80% των πελατών πιστεύει ότι η εμπειρία που έχουν με μια εταιρεία είναι εξίσου σημαντική με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της.

Είτε συζητούν με ένα chat bot AI, είτε μιλούν με έναν εκπρόσωπο πελατών στο τηλέφωνο είτε είναι στη διαδικασία αγοράς, οι πελάτες αναμένουν μια ομαλή εμπειρία.

Περιμένουν ότι η μία αλληλεπίδραση θα ξεκινήσει από εκεί που σταμάτησε η άλλη – ότι δεν θα χρειαστεί να ξεκινήσουν ξανά από την αρχή σε κάθε νέα αλληλεπίδραση με το brand, πχ από email, στο τηλέφωνο ή στο Facebook messenger.

5. Δώστε προτεραιότητα στις “έξυπνες λύσεις”

Οι επαγγελματίες SEO και οι digital marketers διαπιστώνουν ότι η απλή αυτοματοποίηση εργασιών δεν είναι πλέον αρκετή.

O αριθμός των αλληλεπιδράσεων των καταναλωτών με διάφορα κανάλια του ίδιου brand έχει αυξηθεί. Ο όγκος των δεδομένων που πρέπει να αναλύσουμε είναι σημαντικά μεγαλύτερος. Ο έξυπνος αυτοματισμός μέσω εργαλείων που βασίζονται σε τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) είναι σε προτεραιότητα.

Σημαίνει την ενδυνάμωση των εργαλείων όχι μόνο ωστε να αναλάβουν δράση σε προ-προγραμματισμένα σενάρια, αλλά να μάθουν πραγματικά και να γνωρίσουν κάθε πελάτη με τρόπους που εμείς, ως άνθρωποι, απλά δεν μπορούμε να κάνουμε σε κλίμακα.

Και σημαίνει ότι επιτρέπεται σε αυτά τα μηχανήματα να αναλαμβάνουν δράση σε πραγματικό χρόνο, όταν ο πελάτης είναι πιο δεκτικός σε εξατομικευμένα μηνύματα, περιεχόμενο, προσφορές και συστάσεις.

6. Τα first-party δεδομένα αυξάνονται σε σημασία και αξία

Καθώς η Google σχεδιάζει να καταργήσει σταδιακά τα third-party cookies, οι επαγγελματίες SEO προσπαθούν να σχεδιάσουν βιώσιμες στρατηγικές για ένα μέλλον χωρίς cookies. Στην πραγματικότητα, το 46% λέει ότι η μη-ύπαρξη των cookies είναι η κορυφαία πρόκλησή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το 2021.

Καθώς η στόχευση διαφημίσεων και η ανάλυση συμπεριφοράς θα είναι πιο δύσκολη, η αξία και η σημασία των δεδομένων πρώτου μέρους (first-party), που συλλέγετε άμεσα από τους καταναλωτές, είναι σαφής.

Προγραμματίστε τώρα πώς θα χειριστείτε τις ερωτήσεις και τις ανησυχίες των καταναλωτών σχετικά με το απόρρητο, την αποθήκευση δεδομένων και τη διάθεση τους. Καθορίστε τι αξία μπορείτε να προσφέρετε στους καταναλωτές με αντάλλαγμα τα δεδομένα τους, πχ ένα κουπόνι ή ένα δώρο.

7. Στήριξη τοπικών επιχειρήσεων και προτεραιότητα στις αξίας

Η πανδημία φανέρωσε τα ζητήματα που εδώ και χρόνια αντιμετώπιζε η αλυσίδα εφοδιασμού αλλά και μια ευρεία επιθυμία των καταναλωτών να υποστηρίξουν τις τοπικές επιχειρήσεις.

Ενώ η επιθυμία για αγορές «value for money» ήταν ο κορυφαίος παράγοντας αγοράς για τους καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα της KPMG στα τέλη του 2020, οι Ernst and Young διαπίστωσαν πρόσφατα ότι το 69% των καταναλωτών πιστεύει ότι τα brands πρέπει να έχουν και έναν κοινωνικό αντικτυπο στις ενέργειες τους, πχ με δωρεές, με οικολογικά κριτήρια στα προϊόντα κοκ

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους Millennials, το 83% των οποίων θεωρεί σημαντικό ότι τα brands από τα οποία επιλέγουν να αγοράζουν έχουν αξίες που ταιριάζουν με τις δικές τους.

8. PPC και SEO Experts: Πιο στενή συνεργασία

Δεν αρκεί οι PPC & SEO Experts να γνωρίζουν απλά τι κάνει ο άλλος. Οχι πια! Προχωρώντας, η πληρωμένη και η οργανική αναζήτηση είναι πραγματικοί συνένοχοι και ο ένας πρέπει να συνεχίσει από εκεί που σταμάτησε ο άλλος.

Πρέπει να συνεργαστούν για να εξασφαλίσουν την πιο συνεπή κάλυψη με αυτούς τους όρους, περιορίζοντας παράλληλα το κόστος για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης επένδυσης.

Τα δεδομένα SEO, για παράδειγμα, δίνουν τώρα στις ομάδες προϊόντων τις προτιμήσεις των πελατών.

Καθώς η Google αρχίζει να κυκλοφορεί το Page Experience Update ορισμένοι κλάδοι είναι πιο προετοιμασμένοι για Core Web Vitals από άλλους. Αυτό σημαίνει ότι το τεχνικό SEO, ειδικά για εταιρείες που πρέπει να προετοιμαστούν περισσότερο από άλλες, θα είναι αναγκαιότητα και όχι επιλογή.

Η συνέργεια των ομάδων SEO και PPC πρέπει να υπερβαίνει την ανταλλαγή δεδομένων και αποτελεσμάτων.

Το τρέχον περιβάλλον απαιτεί προληπτικό σχεδιασμό και κοινή δέσμευση για την παροχή της καλύτερης δυνατής απάντησης στις ανάγκες κάθε καταναλωτή, σε κάθε βήμα στο αγοραστικό ταξίδι του.

9. Σημασιολογία και μεγαλύτερη συνάφεια!

Καθώς η Google ενισχύει την κατανόηση της πρόθεσης αναζήτησης με το Google Knowledge Graph Search, είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες SEO να συμβαδίζουν. Αυτό είναι το SEO – δεν μπορούμε να βελτιστοποιήσουμε το περιεχόμενο χωρίς να έχουμε τουλάχιστον μια βασική κατανόηση του τι ψάχνει η Google.

10. Ο τρόπος που εργαζόμαστε έχει αλλάξει

Ο COVID-19 έδιωξε το εργατικό δυναμικό από το γραφείο και πλέον κανένας δεν βιάζεται να επιστρέψει στην κατάσταση που ήταν.

Σύμφωνα με την Adobe, ο αριθμός των υπαλλήλων που εργάζονται από το σπίτι τουλάχιστον 1-2 ημέρες την εβδομάδα αυξήθηκε από 28% σε 80% από το 1ο τρίμηνο έως το 3ο τρίμηνο του 2020.

Και σε αντίθεση με τους διαδεδομένους φόβους ότι δεν ήμασταν έτοιμοι για απομακρυσμένη εργασία – ότι θα ήταν μαζικά επιζήμια για τις εταιρείες – το 70% των διευθυντών ανέφεραν ότι η παραγωγικότητα είτε παρέμεινε σταθερή είτε βελτιώθηκε!

Ο τρόπος που συνεργαζόμαστε και καινοτομούμε αλλάζει και η στροφή προς την απομακρυσμένη εργασία έχει επιταχύνει την ισοπέδωση της οργανωτικής ιεραρχίας σε πολλούς οργανισμούς. Η πανδημία μας ανάγκασε να καινοτομήσουμε και να λύσουμε γρήγορα προβλήματα. Μας οδήγησε πέρα ​​από τα τεχνολογικά και διαπροσωπικά εμπόδια που είχαν κρατήσει σχετικά αργό το ρυθμό της υιοθέτησης από απόσταση εργασίας.

Το marketing είναι μεταξύ των τομέων με τις μεγαλύτερες δυνατότητες επιτυχούς εξ αποστάσεως εργασίας στο μέλλον.

Πώς να χρησιμοποιήσετε τις νέες τάσεις του digital marketing προς όφελος της επιχείρησης σας;

Οι τάσεις στο ψηφιακό μάρκετινγκ και το SEO μας δίνουν μια ιδέα για τη γενική κατεύθυνση, δεν είναι χάρτης πορείας, ούτε μια στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσετε απαρεγκλιτα!

Αν το τελευταίο έτος μας έχει διδάξει κάτι, είναι ότι πρέπει να είμαστε ευέλικτοι στην προσέγγισή μας προς τους ανθρώπους, την τεχνολογία και τις ψηφιακές τάσεις, ενώ είμαστε προετοιμασμένοι να ανταποκριθούμε σε όποιες συνθήκες της αγοράς έρθουν στη συνέχεια.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να γίνουμε συνοδοιπόροι στο ψηφιακό ταξίδι της δικής σας επιχείρησης.

Back To Top

Είμαστε ένα digital marketing studio με βάση τη Θεσσαλονίκη, ενώ δρούμε και αντιδρούμε σε όλο τo digital φάσμα αυτού του κόσμου. Με τη βοήθεια του διαδικτύου η ομάδα των νέων μα έμπειρων συνεργατών μας συσπειρώνεται για να σχεδιάσει το δικό σας διαδικτυακό ταξίδι με προορισμό τι άλλο, την επιτυχία του brand σας.

Βρείτε μας

Γρηγορίου Πατριάρχου Ε΄ 38, 54 248, Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνο: 2317 00 2225
Κινητό: 6982 525225
Email: hello@nelipot.gr

Δώστε μας το email σας για να μαθαίνετε τα πιο hot νέα γύρω από το digital marketing.
Υποσχόμαστε ποιοτικό περιεχόμενο, χωρίς υπερβολές!

    Έχετε κάποιο νέο project;
    Ξεκινάμε;