Blog

BrandingΝέο Brand Name; Καν’ το να πετύχει!
τι ειναι το branding

Νέο Brand Name; Καν’ το να πετύχει!

“Πώς να ονομάσω την επιχείρησή μου; Τι σήμα πρέπει να της δώσω; Τι την αντιπροσωπεύει καλύτερα; Με τι κριτήριο πρέπει να αποφασίσω;”

Αυτές είναι σίγουρα μερικές ερωτήσεις που έχεις κάνει στον εαυτό σου στη πορεία για την δημιουργία μιας ενιαίας ταυτότητας που να χαρακτηρίζει την επιχείρησή σου και που παράλληλα να την αναδεικνύει.

τι ειναι το branding

Όλοι μας ξεκινάμε τη δική μας επιχείρηση έχοντας δύο κοινά στοιχεία: μια ιδέα και τη θέληση μας να κάνουμε το κάτι διαφορετικό. Έπειτα από πολύωρες σκέψεις και συζητήσεις έρχεται η στιγμή που η ιδέα μας θέλουμε να βρει αντίκρυσμα στη πραγματικότητα και να αποκτήσει δική της οντότητα. Το βασικό ερώτημα που όλοι έχουμε σε αυτό το στάδιο σχετίζεται με την Εμπορική Επωνυμία της επιχείρησής μας ή αλλιώς το Brand Name της!

Σε αυτό το blog θα σε διευκολύνουμε να βρεις την Εμπορική Επωνυμία της επιχείρησής σου, μιας και γνωρίζουμε το τεράστιο αντίκτυπο που έχει η σωστή επιλογή της και θα σου δώσουμε μερικά tips για να την κάνεις να πετύχει από την αρχή!

Τι είναι το Brand Name;

Ουσιαστικά το Brand Name σχετίζεται με όλα εκείνα τα στοιχεία που απαρτίζουν την επιχείρηση και την κάνουν αναγνωρίσιμη από κάποιον. Τα πιο χαρακτηριστικά είναι το όνομα που λαμβάνει και κάποιο σύμβολο που χρησιμοποιείται ως “δικό της”. Με τον συνδυασμό αυτών των δύο, η επιχείρηση επιτυγχάνει τη δημιουργία μιας ταυτότητας που την ξεχωρίζει στην αγορά. Όσο πιο ισχυρό είναι το Branding της επιχείρησής, τόσο περισσότερη επιτυχία και κερδοφορία γνωρίζει.

Πώς να επιλέξω Brand Name;

Για να βρεις το κατάλληλο Brand Name είναι σημαντικό αρχικά να γνωρίζεις τους στόχους σου. Θέτοντας στον εαυτό σου ορισμένες ερωτήσεις θα μπορέσεις γνωρίσεις καλύτερα τι ακριβώς χρειάζεσαι. Ας κάνουμε μαζί την αρχή:

Τι θέλεις λοιπόν να πετύχεις με την Εμπορική σου Επωνυμία; Ποιο είναι το όραμά της επιχείρησής σου; Γιατί την δημιούργησες εξ αρχής; Ποια είναι δηλαδή η αποστολή της; Μόλις απαντήσεις στα παραπάνω είσαι πλέον έτοιμος να αναγνωρίσεις και τον δυνητικό πελάτη της. Με αυτόν τον τρόπο έχεις σίγουρα πολλές πιθανότητες να βρεις το όνομα που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του και θα χαραχθεί στη μνήμη του.

Αναζητώντας την έμπνευση…

Μπορείς για αρχή να συμπληρώσεις μια λίστα με όλα εκείνα τα επίθετα που θα ήθελες να σκέφτονται οι πελάτες της επιχείρησή σου τόσο για την ίδια όσο και για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχεις (π.χ. γευστικός, χαλαρωτικός). Εναλλακτικά, μπορείς να σκεφτείς επίθετα που να χαρακτηρίζουν την δραστηριότητά της (π.χ. συμβουλευτικές υπηρεσίες). Συνέχισε μιλώντας με τους συνεργάτες σου. Αν μοιράζεσαι τις ιδέες σου είναι πιθανότερο να βρεις αυτό που ακριβώς ταιριάζει στη περίπτωσή σου, γιατί πάντα δύο μυαλά – καλύτερα από ένα!

Η επιλογή

Πολλοί ισχυρίζονται ότι τα μικρά και μοντέρνα ονόματα (π.χ. Uber) μένουν περισσότερο στο μυαλό των καταναλωτών. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι πρέπει να υιοθετήσεις απερίσκεπτα κάποια παρόμοια επωνυμία. Είναι σημαντικό να γνωρίζεις ότι η κάθε επιχείρηση χρειάζεται τη δική της μεταχείριση από το Α ως το Ω. Για αυτό σου προτείνουμε 7 κατηγορίες για να σε βοηθήσουμε να βρεις την πιο ιδανική επωνυμία για σένα!

1. Descriptive Brand Name

Πρόκειται για ένα όνομα – περιγραφή. Αν χρειάζεσαι να αποκαλύψεις άμεσα με μια φράση τις δραστηριότητες της επιχείρησης σου, χρησιμοποίησε λειτουργικές και έξυπνες φράσεις που προσδίδουν επακριβώς το περιεχόμενο της (π.χ. Τράπεζα της Ελλάδος, General Motors). Ναι, συνήθως τα περιγραφικά Brand Names δεν είναι πρωτότυπα αλλά είναι σίγουρα λειτουργικά.

Tip: Ιδανικά για μικρές αλυσίδες τύπου mini market!

2. Evocative Brand Name

Αν ψάχνεις να ξεχωρίσεις και να πεις τη δική σου ιστορία μέσω του ονόματος της επιχείρησής σου τότε ανήκεις σε αυτή την κατηγορία. Ένα Evocative Brand Name κρύβει πίσω από τις λέξεις όλα όσα δεν μπορούν να περιγραφούν μονομιάς. Λόγω της ερμηνείας που επιδέχεται η επωνυμία της επιχείρησης και της ιστορίας πίσω από αυτή, είναι εφικτό η επωνυμία να γίνει πιο γνωστή από το σύνολο των προϊόντων ή των υπηρεσίών που παρέχει (π.χ. Apple, Nike).

Tip: Για να πετύχεις την αναγνωρισιμότητα του Brand σου και της ιστορίας του, θα χρειαστείς σωστή καθοδήγηση στο marketing!

3. Invented Brand Names

Αν δεν μπορείς να βρεις την κατάλληλη επωνυμία, μπορείς πάντα να εφεύρεις τη δική σου, γιατί όχι; Για να πετύχεις σε αυτό χρησιμοποίησε λέξεις με ελληνικές ή λατινικές ρίζες ή κάνε κάποιον αναγραμματισμό. Αυτές οι επωνυμίες συνήθως μένουν στο μυαλό των καταναλωτών αλλά χρειάζεται να επενδύσεις αρκετά στην αρχή στο marketing τους ώστε να γίνουν ευρέως γνωστές. Χαρακτηριστικά παραδείγματα τέτοιων επωνυμιών είναι η Kodak, η Google, το Tumblr.

4. Lexical Brand Names

Πρόκειται για την πιο συνηθισμένη κατηγορία επωνυμίας που βασίζεται σε φράσεις, σύνθετες ή ξένες λέξεις και σημεία στίξης, όπως είναι οι Dunkin’ Donuts, Magic Park κ.α.. Εάν διαλέξεις ένα Brand Name που να ανήκει στη λεκτική κατηγορία, θα χρειαστείς σίγουρα έναν έξυπνο χειρισμό παρουσίασης της επιχείρησής σου για να ξεχωρίσεις και να παραμείνεις στο μυαλό των καταναλωτών.

Tip: Αυτού του είδους η επωνυμία είναι ιδανική για μαγαζιά fast food και για Εταιρίες τροφίμων.

5. Acronymic Brand Names

Τα ακρωνύμια ως τύπος επωνυμίας ξεκίνησαν να υπάρχουν εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Πρόκειται για αρχικά λέξεων που τις περισσότερες φορές είναι δύσκολο να χαραχθούν στο μυαλό του μέσου καταναλωτή, ιδίως όταν πρόκειται για κάποια νέα επιχείρηση στην αγορά. Επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ακρωνύμια ως επωνυμία είναι οι ACS και BMW.

6. Geographical Brand Names

Μήπως χρειάζεσαι επωνυμία άμεσα συνδεδεμένη με τον τόπο ή κάποια χώρα; Αν το προϊόν σου είναι άμεσα συνδεδεμένο με κάποιον τόπο, επίλεξε τον γεωγραφικό τύπο ορισμού επωνυμίας!

Tip: Ιδανικός τύπος επωνυμίας για γαλακτοκομικά προϊόντα.

7. Founder Brand Names

Οι επωνυμίες βάσει του ονόματος του ιδρυτή είναι αυτές που δίνουν έμφαση στη παράδοση χρόνων και στην αξιοπιστία. Σήμερα, δεν επιλέγεται το ίδιο συχνά ως τρόπος επωνυμίας από τις περισσότερες νέες επιχειρήσεις με μοναδική εξαίρεση αυτές που αφορούν τον κόσμο της μόδας. Τέτοιου είδους επωνυμίες είναι οι Calvin Klein, Ford, Παπαδοπούλου κ.λπ.

πως φτιαχνω νεο brand

2+1 συμβουλές μας

Για να έχεις σίγουρη επιτυχία θα πρέπει η επωνυμία σουνα χαρακτηρίζεται από

  1. Πρωτοτυπία
  2. Διαχρονικότητα
  3. Μοναδικότητα &
  4. To the point λέξεις

Η πρωτοτυπία, τα έξυπνα λογοπαίγνια και τα χαρακτηριστικά σλόγκαν δεν θα πάψουν ποτέ να “είναι στη μόδα” και να τραβούν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Μην επηρεάζεσαι από τις τάσεις της εποχής δίνοντας ένα παροδικό όνομα απλώς επειδή μπορεί να γίνει εύκολα viral. Η διαχρονικότητα είναι οδηγός προς την επιτυχία. Διαφοροποίησε την επιχείρησή σου έναντι των ανταγωνιστών σου στην αγορά χρησιμοποιώντας μια επωνυμία που δεν έχει υιοθετηθεί από κάποιον άλλον.

Tip: Για βεβαιότητα, δοκίμασε να αναζητήσεις στη Google όλα εκείνα τα ονόματα που σου έρχονται στο μυαλό για την επιχείρησή σου και ονόμασε την μοναδικά!

Αν όλα αυτά σου φαίνονται χαοτικά ή χρειάζεσαι καθοδήγηση στη νέα σου πορεία, η ομάδα του Nelipot Digital studio είναι εδώ για να σου παράσχει όλα όσα χρειάζεσαι για να κάνεις την ιδέα σου πραγματικότητα! Eπικοινώνησε μαζί μας.

Back To Top

Είμαστε ένα digital marketing studio με βάση τη Θεσσαλονίκη, ενώ δρούμε και αντιδρούμε σε όλο τo digital φάσμα αυτού του κόσμου. Με τη βοήθεια του διαδικτύου η ομάδα των νέων μα έμπειρων συνεργατών μας συσπειρώνεται για να σχεδιάσει το δικό σας διαδικτυακό ταξίδι με προορισμό τι άλλο, την επιτυχία του brand σας.

Βρείτε μας

Γρηγορίου Πατριάρχου Ε΄ 38, 54 248, Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνο: 2317 00 2225
Κινητό: 6982 525225
Email: hello@nelipot.gr

Δώστε μας το email σας για να μαθαίνετε τα πιο hot νέα γύρω από το digital marketing.
Υποσχόμαστε ποιοτικό περιεχόμενο, χωρίς υπερβολές!

    Έχετε κάποιο νέο project;
    Ξεκινάμε;